Publi-Vando

HOME   |   OVER ONS   |   PRODUCTEN   |   FAQ   |   CONTACT
winkelkarretjeGeen artikels in uw mandje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Over Publi-Vando

 

Wat begon met de verkoop van uitsluitend kogelpennen en sleutelhangers met bedrukking is met de jaren geëvolueerd tot het aanbieden van een breed gamma gepersonaliseerde business-gifts, promotionele artikelen en kledij.

Iedere klant is uniek !

Het belangrijkste kenmerk van onze klanten is dat elke klant uniek is. Elke klant is immers anders, met zijn eigen specifieke wensen.

 

Voor Publi-Vando is het dan ook een voortdurende uitdaging om blijvend een goed antwoord te bieden op deze specifieke wensen, zodat we bij het leveren van onze produkten en diensten extra waarde voor u kunnen blijven creëren.

 

Hierbij staat voor ons een zeer persoonlijke benadering, vakmanschap, en een optimale communicatie voorop.

 

Wij zijn ervan overtuigd dat het vertrouwen van onze klanten in ons bedrijf slechts kan groeien en kan worden versterkt door op permanente basis producten en diensten van de allerbeste kwaliteit te leveren. Wij streven bij Publi-Vando immers maar naar één service niveau, en dat is het niveau dat aan al de verwachtingen van onze klanten voldoet!

 

 

Wij zijn onze klanten erkentelijk voor het vertrouwen dat ze reeds in ons hebben gesteld de afgelopen jaren en zullen ons blijven inspannen om dit vertrouwen in de komende jaren te bestendigen en te versterken door onze dienstverlening en printing service verder te professionaliseren.

 

Waarom een relatiegeschenk ?

 

Wat is het mooiste geschenk dat je kunt krijgen? Dat is een cadeau waarin iets van de gever zit, iets waaruit blijkt dat de gever moeite heeft gedaan om speciaal voor jou iets uit te zoeken en iets dat recht doet aan jullie relatie. Zo'n cadeau blijf je koesteren! Datzelfde geldt in grote lijnen voor een relatiegeschenk. Eigenlijk geeft dat al voldoende de waarde van een relatiegeschenk aan, maar marketeers hebben natuurlijk behoefte aan iets meer argumenten. Daarom hierbij de negen belangrijkste voordelen van een relatiegeschenk(-actie).

 

1. Relatiegeschenken zijn “hot”, “cool”

Allereerst maar een vooroordeel wegnemen: een relatiegeschenk is beslist niet 'achterhaald'. Het lijkt misschien weleens zo wanneer je denkt aan al die bedrukte pennen en de zoveelste muismat, maar toch zijn promotie-artikelen 'hot' en “cool”. Zij kunnen zelfs een hype dragen en de doelgroep naar je toe trekken in plaats van dat je zelf naar die doelgroep toe moet.

2. Relatiegeschenk biedt impact tegen lage kosten

Een relatiegeschenk is erg kosten-effectief vergeleken met een advertentie of media-campagne.
Een belangrijke reden daarvoor is dat relatiegeschenken -mits goed gekozen- een lange 'levensduur' hebben : ze zorgen dat je boodschap langere tijd en op meerdere momenten bij de doelgroep terechtkomt. Een simpel memoblokje van 100 vel levert je 100 'impressies' op en meer nog wanneer de memovelletjes anderen bereiken. De “cost per impression” ligt daarmee erg laag.
Een relatiegeschenk past in feite in elk reclame budget.

3. Relatiegeschenken: cadeaus met emotie

Een relatiegeschenk kan een emotionele waarde overdragen of toevoegen die met andere communicatie- en marketingmiddelen moeilijk te bereiken is. Daarnaast hebben relatiegeschenken vaak een nuttig en aansprekend karakter. Dat, plus de emotionele mogelijkheden, maakt ze bij uitstek geschikt voor stimulerende, motiverende acties. Ook het letterlijk 'hanteerbare' geeft een cadeau-item specifieke mogelijkheden.

4. Cadeaus goed voor de (bestaande) relatie

Een bekende marketing-wijsheid is dat het behouden van bestaande klanten vele malen goedkoper is dan het binnenhalen van nieuwe. Bij het verstevigen van die bestaande relaties kan een relatiegeschenk een sterke rol vervullen. Je kent namelijk je doelgroep en je relatie ermee en je kunt daardoor een specifiek relatiegeschenk kiezen dat bij uitstek díe relatie versterkt. Een goed gekozen en uitgewerkt relatiegeschenk kan een heel grote positieve impact hebben op je relatie met de ontvanger.

5. Geschenken bereiken werkelijk de doelgroep

Dat klinkt vanzelfsprekend, maar vergelijk het eens met advertenties, folders, open dagen, 'gewone
mailings', e-mail etc. Dat betekent onder andere dat je:

  • een bijzonder, persoonlijk kanaal hebt met je doelgroep.

  • je budget op een heel effectieve manier inzet.

  • er weinig van je boodschap verloren gaat omdat die rechtstreeks bij je doelgroep binnenkomt.

6. Mogelijkheden relatiegeschenken enorm gegroeid

De bedrukkingsmogelijkheden zijn een stuk vooruitgegaan en o.a. daardoor is het gamma van bedrukbare relatiegeschenken door de jaren heen fors uitgebreid. Daarmee heb je ook veel meer mogelijkheden om een duidelijk eigen invulling aan een bepaald promotie-artikel te geven ; een invulling die verder gaat dan het opdrukken van een eigen logo met de correcte pms-kleuren. En wat wel zo prettig is: je hoeft er meestal geen weken meer op te wachten. Ook zijn er inmiddels tienduizenden, zo niet honderdduizenden promotie-artikelen beschikbaar voor een eigen invulling, dus de mogelijkheden zijn enorm.

7. Cadeau wordt echt gewaardeerd

Een belangrijk voordeel van deze vorm van promotie is dat maar weinig mensen er zich aan ergeren. Terwijl de onwillige ontvangers zich vaak gruwelijk storen aan tv-commercials, flikkerende website-animaties en de berg reclame in de brievenbus, worden de gratis cadeaus nog steeds dankbaar in ontvangst genomen (zou er zelfs iemand zijn die nog een muismat koopt?).

8. Relatiegeschenk als motor achter andere activiteiten

Promotie-artikelen zijn een ideaal middel om de effectiviteit van andere PR-, marketing- en communicatie-activiteiten te vergroten. Denk ter illustratie eens aan een mailing. Je stopt er een (niet al te vlak) artikel in en de afwijkende vorm zorgt er al voor dat de envelop of het pakketje opvalt temidden van alle andere post. Bovendien heb je een goede kans dat de ontvanger een tijdje met je mailing bezig is (puzzelend, luisterend, bekijkend, betastend etc.). Maar ook voor allerlei andere activiteiten, zoals een beursstand, de presentatie van een nieuw product of de winkelverkoop, kan het relatiegeschenk een belangrijke motor zijn.

9. De concurrentie doet het ook

De concurrentie doet het (in veel gevallen) ook. Goed, dat is inhoudelijk misschien niet zo'n sterk argument, maar toch is er geen ontkomen aan: met het goedkoper worden van o.a. de druktechnieken zijn in ieder geval de T-shirts en mokken bijna niet meer weg te denken. Wel legt dit natuurlijk een hogere druk op je creativiteit: hoe zorg je dat je er uitspringt ?
Publi-Vando heltpt u graag bij het uitkiezen van een origineel en betaalbaar relatiegeschenk waarmee u gegarandeerd scoort bij uw doelgroep.

 

Publi-Vando trad als één van de eerste leden toe tot de BAPP.

In 2000 werd de “Belgian Association of Promotional Products”, kort “BAPP” opgericht. Het doel van BAPP is enerzijds de professionele belangen van de sector in het algemeen en die van zijn leden in het bijzonder te behartigen en te verdedigen. Tot de BAPP worden enkel professionele en ervaren bedrijven met een goede reputatie toegelaten. Publi-Vando was één van de eerste leden van de BAPP en is dat op vandaag uiteraard nog altijd.

Zie voor meer info op www.bapp.be

 


Code of Conduct & Quality Label voor alle BAPP-leden
Alle leden engageren zich om volgende CODE te respecteren tegenover de klanten :

 

  • over duidelijke verkoopsvoorwaarden beschikken en ze ook naleven

  • eerlijkheid (duidelijke offertes, conforme stalen, naleving van de leveringstermijn, …)

  • discretie (i.v.m. vertrouwelijke marketinggegevens klanten, nieuwe logo's…)

  • kwaliteit (goede productkeuze, naleving levertijden, aanvaardbare toleranties…)

  • ethische normen (geen producten vanuit kinderarbeid, dwangarbeid,…)

  • wettelijke normen (Belgische en Europese normeringen, wettelijke verplichtingen,…)

  • professionalisme

  • eventuele klachten snel en accuraat behandelen

  • te voldoen aan alle wettelijke verplichtingen inzake Bebat, Recupel, Fostplus, Valipac, etc …

 

Publi-Vando is ook lid van PSI.

 

PSI is het belangrijkste internationale netwerk op het vlak van relatiegeschenken en promotionele artikelen. Publi-Vando is reeds 15 jaar lid van PSI. Door onze aanwezigheid op dit forum blijven we up to date in verband met de nieuwste trends en evolutie in onze branche. We zijn dan ook ieder jaar aanwezig op de jaarlijkse PSI-beurs in Düsseldorf waar 900 exposanten aan deelnemen. Voor meer info zie www.psionline.de


   Aanmelden   |   Nieuwsbrief